På Bil+ ser vi innovation som en affärskritisk funktion och en del av vår affärsmodell och kall. Vår strategi bygger på att utmana invanda arbetssätt, förenkla det komplexa och skapa lösningar som gör skillnad, både för våra kunder och för branschen som helhet.
Genom åren har vi utvecklat flera branschunika initiativ som förbättrat arbetsflöden, ökat kundnyttan och skapat nya standarder.
2025
Integration av Bil+ appen med WhatsApp för smidigare kundkommunikation samt automatisering av arbetsflöden och återkommande arbetsmoment.
2024
Lansering av Centralreservdel – en effektiv lösning för vår reservdelsförsörjning
2023
Framgångsrik introduktion av Centralkalkyl – central kompetens som ger enhetlighet och ökad precision
2022
Introduktion av Hållbarhetsindex som en branschstandard
2019
Bil+ appen – första i sitt slag för skadebesiktning och spårning av ärenden i realtid
2018
Utveckling av ljustunnel för att höja kvalitetssäkringen inom lackkontroll för eftermarknaden.
2015
Lansering av Sveriges första märkesoberoende skadeverkstad med fullservicelösning – En kontakt, många fördelar
2014
Införande av Hämtservice – kostnadsfri hämta/lämna-service för kunder i hela Storstockholm