Innovation och nytänkande

På Bil+ ser vi innovation som en affärskritisk funktion och en del av vår affärsmodell och kall. Vår strategi bygger på att utmana invanda arbetssätt, förenkla det komplexa och skapa lösningar som gör skillnad, både för våra kunder och för branschen som helhet.

Genom åren har vi utvecklat flera branschunika initiativ som förbättrat arbetsflöden, ökat kundnyttan och skapat nya standarder.

2025

Integration av Bil+ appen med WhatsApp för smidigare kundkommunikation samt automatisering av arbetsflöden och återkommande arbetsmoment.

2024

Lansering av Centralreservdel – en effektiv lösning för vår reservdelsförsörjning

2023

Framgångsrik introduktion av Centralkalkyl – central kompetens som ger enhetlighet och ökad precision

2022

Introduktion av Hållbarhetsindex som en branschstandard

2019

Bil+ appen – första i sitt slag för skadebesiktning och spårning av ärenden i realtid

2018

Utveckling av ljustunnel för att höja kvalitetssäkringen inom lackkontroll för eftermarknaden.

2015

Lansering av Sveriges första märkesoberoende skadeverkstad med fullservicelösning – En kontakt, många fördelar

2014

Införande av Hämtservice – kostnadsfri hämta/lämna-service för kunder i hela Storstockholm